Quello che non sono mai riuscita a condividere con i miei follower è che aprire le Instagram stories per me nel tempo è diventato terrificante. Un tempo facevo moltissime stories, adesso non più.

E’ come se mi vedessi invecchiare in tempo reale.

Ogni anno il mio aspetto in quel rettangolo cambia, ogni anno devo trovare filtri più performanti per contrastare il passare del tempo, che non riesco, in fondo, ad accettare.

E anche quando riesco a non pensarci, aprire le Stories e provare a fare una storia parlata è un ributtarmi dentro a questa consapevolezza: la mia faccia è cambiata, sta cambiando.

What I have never been able to share with my followers is that opening Instagram stories has become terrifying for me over time. I used to post many Stories; now I don't anymore.

It's like watching myself age in real time.

Every year, my appearance in that rectangle changes; every year, I have to find more effective filters to counter the passage of time, which, deep down, I can't fully accept.

And even when I manage not to think about it, opening the Stories and attempting to create a spoken Story is like plunging myself back into this awareness: my face has changed, is changing.